5 טעויות נפוצות בהקמת אתר אינטרנט לעסק קטן

הקמה של אתר אינטרנט לעסק שלכם היא משימה חשובה, שדורשת השקעה של זמן, כסף ומאמץ. עם זאת, עסקים קטנים רבים מחמיצים חלק מההזדמנויות הנהדרות שאתר אינטרנט עסקי יכול להציע בשל טעויות נפוצות אך קריטיות שמבטלות הרבה מהעבודה הקשה שנעשתה. קיבצנו כאן 5 מהטעויות השכיחות ביותר, כדי שתוכלו להכיר אותן ולהימנע מהן בזמן בניית האתר שלכם.

לא להתאים את האתר לקהל היעד

היום, עסק שאינו נוכח ברשת כמעט ואינו קיים, מה שמביא בעלי עסקים רבים לרצות להקים את אתר החברה שלהם ולהעלות אותו לאוויר במהירות האפשרית. אבל המהירות עשויה לבוא על חשבון האפקטיביות – והדבר נכון במיוחד כשמדובר בבניית האתר בהתאם לצרכיו של קהל היעד שלכם.

הגדרת קהל היעד ותחקיר מעמיק לגביו הם חלקים חיוניים בתהליך הקמת העסק, וברגע שתכירו היטב את הקהל אליו אתם מבקשים לפנות יהיה לכם קל בהרבה לתכנן ולבנות אתר שימשוך אליו בדיוק את קבוצת האנשים הרלוונטית. לדוגמה, אם אתם מכוונים לאוכלוסייה צעירה, אולי תרצו להתמקד באתר המותאם היטב למכשירים ניידים. לעומת זאת, אם אתם פונים לאוכלוסייה מבוגרת, תרצו לקחת בחשבון שיקולים של קלות שימוש והתמצאות, גדלי פונט מתאימים ודרך קלה ונגישה במיוחד ליצירת קשר.

 

להשתמש במערכת בניית אתרים חינמית

עבור עסק קטן שנמצא בתחילת הדרך, האפשרות לבנות אתר באופן עצמאי וללא עלות היא מפתה במיוחד. בזמן שישנן כיום אינספור פלטפורמות נגישות וידידותיות למשתמש המציעות בניית אתרים בחינם, חשוב להבין שלבחירה במערכת חינמית לבניית אתרים כמו WIX או או Weebly יש מחיר שאולי לא תרצו לשלם.

החסרון המשמעותי ביותר של מערכות בניית אתרים חינמיות הוא שהן אינן מספקות את התשתית הטובה ביותר לצורך אופטימיזציה למנועי חיפוש, או SEO בלעז. מערכות בניית אתרים יספקו לכם כלים בסיסיים ל-SEO, אבל רוב האפשרויות לקידום האתר שלכם יישארו חסומות בפניכם אלא אם כן תבחרו בחשבון פרימיום בתשלום. משמעות הדבר היא שהאתר שלכם יתקשה לעלות בדירוג תוצאות החיפוש, וללקוחות הפוטנציאליים שלכם יהיה קשה יותר למצוא אתכם ברשת.

מעבר לכך, על אף הכלים הפשוטים שמציעות מערכות אלה לצורך בניית האתר, התהליך עצמו עדיין גוזל זמן רב ממי שאינו מנוסה בבניית אתרים, וגם התוצאות – מבחינת רמת העיצוב, קלות הניווט באתר והתכנים שבו – עשויות להיות טובות פחות מהרצוי לאתר עסקי מוצלח.

 

להתפשר על התוכן, על העיצוב, או על שניהם

אתר האינטרנט שלכם הוא לעתים קרובות ההזדמנות הראשונה והחשובה שלכם לשווק את המוצרים או השירותים שאתם מציעים ללקוחות הפוטנציאליים שלכם. צרכנים רבים עורכים קודם כל חיפוש אינטרנטי כדי למצוא את מה שהם רוצים או צריכים לקנות, ועל מנת שהם יבחרו דווקא אתכם על פני המתחרים – עליכם למשוך את תשומת לבם ולקנות את אמונם באמצעות עיצוב מושקע ונבון ותוכן רלוונטי וכתוב היטב.

חשבו על האתר שלכם כעל פרסומת גדולה ומורכבת, שביכולתה לקדם משמעותית את מאמצי השיווק שלכם ולהגדיל את המכירות. ככל שתיטיבו להעביר ללקוחות באמצעות מילים ודימויים את היתרונות של המוצר או השירות שאתם מציעים, כך גדל הסיכוי שתצליחו באמת למכור. תוכן דליל באיכות נמוכה ועיצוב חובבני עלולים ליצור בקרב הלקוחות שלכם רושם שלילי שיגרום להם לפנות למישהו אחר.

לטקסטים שמופיעים באתר שלכם יש תפקיד נוסף וחשוב – קידום האתר שלכם במנועי החיפוש. האלגוריתמים של מנועי החיפוש הולכים ומשתכללים כל העת, כאשר המטרה היא לדחוף בעלי אתרים לייצר תוכן משמעותי ואיכותי שגולשים באמת ירצו לקרוא. ככל שתייצרו תוכן מעניין, רלוונטי, עדכני ומגוון יותר – כך יעלה הסיכוי שלכם להתברג גבוה יותר בתוצאות החיפוש בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים.

 

לא לשמור על רעננות

כבעלי עסק קטן, סביר להניח שאתם עסוקים בשלל משימות מתחומים שונים, ויכול להיות שאתר האינטרנט שלכם נמצא בעדיפות נמוכה יחסית. יתכן גם שאין לכם את התקציב להעסיק עובד במשרה מלאה שיהיה אחראי לתחזוקה שוטפת של אתר עשיר בתכנים. בכל זאת, חשוב להבין שהלקוחות שלכם מצפים שאתר האינטרנט של העסק שלכם יכיל את המידע העדכני ביותר אודות השירותים או המוצרים שאתם מציעים, ואודות החברה עצמה.

הדבר נכון בראש ובראשונה לגבי פרטי יצירת הקשר שלכם – שם החברה, הכתובת, מספר הטלפון וכתובת המייל – על מנת שהלקוחות הוותיקים שלכם יוכלו להישאר אתכם, וכדי שהחדשים יוכלו ליצור אתכם קשר בקלות.

אבל זוהי רק ההתחלה: המהות של אתרי אינטרנט וחלק מהותי מהחידוש שהם הביאו הוא היכולת לעדכן תכנים בקלות, ולכך מצפים הלקוחות שלכם כשהם נכנסים לאתר. הם מחפשים הזדמנות לקבל מידע עדכני וטרי אודות השינויים בעסק שלכם – מוצרים ושירותים חדשים, מבצעים והצעות מיוחדות וכד'. כשהאתר שלכם לא מעודכן, ומציע למשל מוצרים שאזלו מהמלאי או מידע שכבר לא נכון או רלוונטי לגבי החברה – הלקוחות שלכם עשויים להניח שהעסק שלכם כבר אינו קיים, או שאתם פשוט פחות חדשניים ומתקדמים מהמתחרים שלכם.

 

לנסות להישמע יותר גדולים ממה שאתם באמת

עסקים רבים, ובמיוחד עסקים קטנים, מנסים לעתים קרובות לטעת בקרב הגולשים שלהם את הרושם שהם גדולים יותר מכפי שהם באמת. דרך התייחסות ל"צוותים" או "מחלקות" שמייצגים למעשה אדם אחד, או שימוש בשפה גבוהה השזורה במילות מפתח מעולם העסקים, משתדלים בעלי האתרים האלה ליצור תדמית של עסק גדול ו"רציני". אך בסופו של דבר, הם מכשילים את עצמם בהשגת אחת המטרות העיקריות של כל אתר אינטרנט עסקי – ליצור קשר יציב ומתמשך עם הלקוחות, שמבוסס על אמון.

בזמן שאתם בונים את האתר שלכם או מעדכנים את התכנים שלו, זכרו שהלקוחות שלכם מיומנים בלכידת זיופים, ומעריכים עסקים שדוגלים באותנטיות. בנוסף, ישנם יתרונות בעסק קטן שבשלהם לקוחות מגיעים דווקא אליכם – עסק קטן משמעו יחס אישי ואנושי יותר, וזו חוזקה שכדאי לכם להדגיש גם באתר. חשוב, כמובן, להקפיד על רמת מקצועיות גבוהה ולהדגים מומחיות בתחום אליו אתם שייכים – אבל ניתן לעשות זאת תוך כדי מתן ביטוי לאישיות הייחודית שלכם ושל העסק שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *