6 דרכים להגדיל את רשימת התפוצה של הניוזלטר שלכם

על אף פריחתן של הרשתות החברתיות בשנים האחרונות, השיווק במייל ממשיך לשמור על כוחו ואף להתחזק כאמצעי שיווקי עוצמתי ביותר. זאת ועוד, הניוזלטר הוא כלי המתאים במיוחד לעסקים קטנים המעוניינים ליצור לידים חדשים ולשמר לקוחות קיימים מבלי להיכנס להוצאות גדולות. אולם כדי ליהנות מהיתרונות השיווקיים הרבים שיש לניוזלטר להציע, צריך ליצור קודם כל רשימת תפוצה מכובדת של לקוחות המוכנים ומעוניינים לקבל אותו באופן קבוע. לפניכם כמה שיטות פשוטות למדי שיעזרו לכם למשוך את תשומת לבם של לקוחות פוטנציאליים וקיימים לניוזלטר שלכם ולשכנע אותם להירשם אליו.

  1. הפיקו את המיטב מהאתר
    הניוזלטר קשור באופן הדוק לאתר העסק שלכם ומכיל לינקים המובילים אליו, כך שהצגתו של טופס ההרשמה לניוזלטר באתר היא אפשרות מתבקשת למדי. אפשרות נוספת ואפקטיבית ביותר היא להוסיף את הטופס לא רק בדף הבית אלא גם בעמודים מרכזיים נוספים. עמודי מוצר, עמוד ה"מי אנחנו" ועמוד יצירת הקשר הם נקודת התחלה טובה, אך למעשה אפשר וכדאי לכלול את טופס ההרשמה בכל עמוד המכיל תוכן מעניין, שיגרום למבקרים באתר שלכם לרצות לקבל ממנו עוד. למשל, פוסטים בבלוג הם מקום מצוין לשכנע גולשים להירשם לניוזלטר, ותוכלו לצרף את ההזמנה להירשם בסוף כל פוסט בבלוג כקריאה לפעולה. רוצים עוד? שימו את הניוזלטר שלכם בקדמת הבמה בעמוד המוקדש רק לו, ובו תוכלו לספר לנרשמים פוטנציאליים על הערך המוסף שהניוזלטר שלכם מציע ולהראות להם דוגמה למה יקבלו בתמורה למסירת כתובת המייל שלהם. הרעיון הבסיסי הוא פשוט: תנו למבקרי האתר כמה שיותר הזדמנויות להירשם לניוזלטר שלכם, והסיכוי שהם אכן יעשו זאת יגדל בהתאם.
  2. שלפו דף ועט
    על אף היעילות הבלתי מעורערת של טפסי הרשמה מקוונים, מסתבר כי הדרך הישנה והטובה של הרשמה ידנית בזמן מפגש פנים אל פנים עם הלקוחות היא עדיין אחת השיטות היעילות ביותר שקיימות. הציעו את ההרשמה בעל פה, או הציבו טופס הרשמה מודפס במיקום בולט. בכל אחד מהמקרים חשוב להסביר ללקוחות מה הם צפויים לקבל בדיוור האלקטרוני מכם, ובעיקר מדוע כדאי להם להירשם: האם הניוזלטר שלכם כולל הודעות על מבצעים והנחות? מידע על אירועים קרובים? הצעות אקסקלוסיביות לרשומים? אל תסתפקו בעצם ההצעה להירשם, צרו את התחושה שלא להירשם זו החמצה של ממש.
  3. עדכנו את המיילים היוצאים שלכם
    שיטה זו תדרוש מכם השקעה מינימלית ביותר ותביא לניוזלטר שלכם חשיפה נאה: כל שעליכם לעשות הוא להוסיף לשורת החתימה האוטומטית שלכם במיילים היוצאים הזמנה קצרה אך מפתה להירשם לניוזלטר. הדבר החשוב כאן הוא לציין בהזמנה כיצד ניתן להירשם, או במידת האפשר פשוט לצרף לינק לטופס ההרשמה על מנת להפוך את התהליך לקל ואינטואיטיבי במיוחד.
  4. עודדו את הרשומים לשתף
    בהנחה שהניוזלטר שלכם מכיל תוכן איכותי, מעניין ורלוונטי עבור קהל היעד שלכם, סיכוי טוב שהרבה מהרשומים אליו יהיו מוכנים ואף מעוניינים לשתף אותו עם חברים ועמיתים. הוסיפו לניוזלטר שלכם כפתור "שתף עם חבר", על מנת להזכיר לקוראים הקיימים את האפשרות הזו ולהקל עליהם לבצע את השיתוף.
  5. פנו לקהל שלכם בפייסבוק
    קהילת האוהדים שלכם בפייסבוק מהווה קהל יעד מצויין להרשמה לניוזלטר: מדובר באנשים שעשו לייק לעסק שלכם, ומכאן שהם מעוניינים לצרוך את התכנים שאתם מעלים ולהתעדכן במה שיש לכם להציע. פייסבוק מאפשרת התקנה של אפליקציות חיצוניות המופיעות כטאבים בעמוד הפייסבוק של העסק, ובין שלל האפליקציות הקיימות ישנן גם כאלה שיאפשרו לכם ליצור טאב המכיל את טופס ההרשמה לניוזלטר. לפני שאתם שולחים את הניוזלטר הבא שלכם, העלו לפייסבוק טיזר שיפתה את האוהדים שלכם לקבל ולקרוא את התוכן המלא, והפנו אותם לטאב המתאים כדי שיוכלו להצטרף לרשימת התפוצה בקלות ובמהירות.
  6. הציעו להם תמריץ
    עסקים רבים מודעים היטב לכוחו של הניוזלטר ומתחרים על לבם של הלקוחות, בעוד שאלה מצדם מנסים להגן על תיבת הדוא"ל שלהם מפני מתקפה כוללת של מסרים שיווקיים. מסיבה זו, יהיה עליכם להשקיע מאמץ מסוים על מנת ליצור ולהגדיל את רשימת התפוצה שלכם, ובמיוחד בתחילת הדרך. אם הרשימה שלכם זקוקה לדחיפה קדימה, נסו להציע ללקוחות שלכם תמריץ קטן: תוכלו להציע קורס מקוון או ספר אלקטרוני בתחום המומחיות שלכם, שלאחר יצירתם פשוט יישלחו אוטומטית לכל לקוח שנרשם ולא ידרשו מכם השקעה נוספת. אפשרות נוספת היא להכריז ברשתות החברתיות ובאתר על תחרות נושאת פרסים בקרב הלקוחות, שניתן להירשם אליה על ידי מסירת פרטי המייל.

זהו מקום טוב להזכיר את כללי הנימוס הבסיסיים של שליחת ניוזלטר, שכן אלה יעזרו לכם לשמור על יחסים טובים גם עם הלקוחות שיעדיפו שלא לקבל מכם דיוור. בראש ובראשונה, קבלו רשות מהנמענים שלכם לצרף אותם לרשימת התפוצה. גם אם ההרשמה לניוזלטר נעשית במסגרת אינטראקציה אחרת כמו השתתפות בתחרות, ודאו כי הנרשמים מבינים שהמייל שלהם יהפוך לחלק מרשימת התפוצה של הניוזלטר שלכם. אמצו את המנהג של מייל אישור הרשמה, שנשלח לאחר מילוי הפרטים הראשוני. תוכלו לנצל את המייל הזה על מנת לומר עוד כמה מילים על הניוזלטר שלכם והסיבות שכדאי להירשם אליו, אבל חשוב שתתנו ללקוחות שלכם הזדמנות נוספת לאשר כי הם אכן רוצים להיות חלק מרשימת התפוצה שלכם. ולבסוף, חשוב מאוד שהאפשרות לבטל את ההרשמה לדיוור שלכם תהיה קלה ופשוטה. לא תרוויחו שום דבר משליחת מיילים ללקוחות שאינם מעוניינים לקבל אותם, וחוק הספאם שקיים מאז 2008 אף אוסר על כך במפורש. במקום זאת, התמקדו ביצירת תוכן מצויין, שיסקרן, יבדר ויעשיר את עולמם של הלקוחות שלכם, ותראו איך אחוז הנרשמים החדשים עוקף בקלות את אחוז הנושרים ומשאיר אותו הרחק מאחור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *