9 סודות מקצועיים ליצירת ניוזלטר אפקטיבי במיוחד

כבעלי עסק קטן או בינוני, ניוזלטר יכול להיות כלי יעיל ביותר ליצירת קשר אישי עם לקוחותיכם ולביסוס אמונם בעסק ובמוצר שלכם. עם זאת, בכתיבה ובהפצה של דיוור אלקטרוני יש כמה מלכודות שעלולות לחבל משמעותית במאמציכם להגיע לקהל היעד שלכם. לפני שתשקיעו זמן יקר ביצירת דוא"ל המופנה אל לקוחותיכם, קראו את הטיפים הבאים והבינו טוב יותר לקראת מה אתם הולכים, אילו מכשולים עשויים להיקרות בדרככם – וכיצד תוכלו לעבור אותם ולהפיק את המיטב מהניוזלטר שלכם.

1 – בחרו תוכן שמעניין את הלקוחות שלכם

כידוע, כולנו מוצפים מדי יום באינספור מיילים, חלק גדול מהם ניוזלטרים מגופים מסחריים ואחרים. כך שאתם יכולים לתאר לעצמכם שהניוזלטר שלכם מתחרה על זמנם ועל תשומת לבם של הלקוחות שלכם עם עשרות ואולי מאות עסקים אחרים מדי חודש.

האינסטינקט הראשוני של אנשי שיווק מתחילים רבים הוא לפנות להאדרה עצמית של העסק, כדי לשכנע את הלקוח שכדאי לו לקנות את המוצר או השירות המוצעים. בימינו, בשל הריבוי המאסיבי של פניות שיווקיות, הלקוחות שאליהם אנחנו פונים מנוסים יותר – וסבלניים פחות כלפי חברות עם עודף ביטחון עצמי.

אל "תבזבזו" את הניוזלטר שלכם על ניסיון לשכנע את הלקוחות שלכם כמה אתם מוצלחים ומקצועיים – תנו להם הזדמנות לגלות זאת בעצמם. אם תשתמשו בניוזלטר כדי לספק ללקוחות שלכם תוכן איכותי, מעניין ושימושי, כזה שהם באמת ירצו לחזור ולקרוא – תבססו איתם מערכת יחסים ארוכת טווח המושתתת על אמון, והדבר יתבטא גם בשורת הרווח.

2 – דעו מה אתם רוצים להגיד

על פניו הטיפ הזה אולי נראה מובן מאליו, אבל עסקים רבים מתחילים בשליחת ניוזלטרים ללקוחותיהם ללא ידיעה ברורה לגבי מהי בדיוק מטרת הדיוור. לפני שתתחילו בפרוייקט הניוזלטר שלכם, חשוב שתשאלו את עצמכם כמה שאלות בסיסיות, למשל: מהי המטרה של ההתקשרות הזו עם הלקוחות שלכם? מהם המסרים שתרצו להעביר להם? ומהו הערך המוסף שברצונכם להעניק להם בתמורה לתשומת הלב שהם מקדישים לקריאת המייל שלכם?

3 – העניקו לקוראי הניוזלטר יתרון ייחודי

האם אתם חוזרים ומציעים בניוזלטר את אותם התכנים או ההטבות שמופיעים באתר האינטרנט שלכם? אם כן, אתם מחמיצים הזדמנות להפוך את הניוזלטר שלכם למוצר מבוקש בפני עצמו. אחד האתגרים המשמעותיים בשיווק דרך דואר אלקטרוני הוא יצירה והגדלה מתמדת של רשימת התפוצה. אם הניוזלטר שלכם מכיל תוכן או הצעה אקסקלוסיביים שלא מופיע בשום מקום אחר, נוצר תמריץ ללקוחות שלכם להמשיך לקבל את המיילים, לקרוא אותם – ואפילו להפיץ אותם לחברים.

4 – הקפידו על מקצועיות

הניוזלטר שלכם הוא שלוחה ישירה של העסק שלכם, ולכן עליו לשקף בכל היבט את אותם הערכים והסטנדרטים שהצבתם לעצמכם כאנשי מקצוע. וודאו שהתוכן שלכם כתוב ברמה גבוהה, שהטקסט נקי משגיאות כתיב, שהעיצוב של הניוזלטר מלוטש, התמונות באיכות טובה וכד'. כתיבה מרושלת ועיצוב גרוע יובילו את הלקוחות שלכם לכפתור ה-unsubscribe במהירות הבזק.

5 – צרו ניוזלטר קל לסריקה

בשל ריבוי ההודעות הנכנסות וקוצר הזמן, אפשר להניח בביטחון רב למדי שהניוזלטר שלכם לא יזכה לתשומת הלב המלאה של הלקוח שקיבל אותו. אמצעי שעשוי לעזור לכם לעקוף את המכשול הזה ולהעביר את המסרים שלכם ללקוחות בכל זאת הוא התאמה של מבנה התוכן ושל העיצוב שלו לאופי הקריאה בעידן האינטרנט: סריקה מהירה ומרפרפת של התוכן, שתופסת את מקומה של קריאה מעמיקה.

כך, למשל, במקום גושי טקסט ארוכים, נסו לנסח פסקאות קצרות וקלות לקריאה. הקפידו להשתמש בכותרות וכותרות משנה בולטות, ושלבו דימויים שיעזרו לקוראים שלכם להתמצא בקלות בתוכן הניוזלטר. פסקת פתיחה קצרה ומודגשת בתחילת הטקסט יכולה לעזור גם היא להעביר לקוראים מה צפוי להם בהמשך המייל, ואף לפתות אותם להמשיך לקרוא.

אם יש מאמר ארוך שחשוב לכם במיוחד לכלול בניוזלטר, כדאי להסתפק בפסקה או שתיים של טקסט יחד עם כפתור "'קראו עוד", כך שמי שירצה יוכל להמשיך לקרוא – ועדיין לא יווצר עומס של מלל על המסך. גם שורת הנושא של המייל צריכה להיות קצרה, תמציתית ומפתה. חשבו מה בניוזלטר שלכם מעניין את הלקוחות שלכם במיוחד – ושלבו את המידע הזה כבר מהמשפט הראשון.

6 – תכננו לוח זמנים ריאלי – ועמדו בו

אחד המפתחות העיקריים להצלחה של ניוזלטר עסקי הוא עקביות. אם תשלחו ניוזלטר ללקוחותיכם רק אחת לכמה חודשים, יגבר הסיכוי שהם פשוט ישכחו מי אתם, ויעבירו את המייל הבא שיגיע מכם היישר לפח או לספאם.

לכן, חשוב שתתכננו מראש לוח זמנים מפורט שכולל כתיבה, עריכה ועיצוב של הניוזלטרים הבאים שלכם, ותעמדו בו. לפני שתתחילו לכתוב אפילו את הטיוטה הראשונה, פתחו את לוח השנה וודאו כי יש לכם את הזמן והיכולת להוציא ניוזלטר מושקע ללקוחותיכם מדי חודש-חודשיים, על מנת לשמור על עקביות ולא להישכח בין המיילים הרבים האחרים.

7 – בחנו את עצמכם

התצוגה של המייל שלכם משתנה ממכשיר סלולרי אחד לאחר ואפילו בין סוגי תיבות הדוא"ל השונים (Gmail,  Outlookוכד'). תוכלו לחסוך לעצמכם טעויות שיעלו בביטולי הרשמה מצד לקוחות פשוט בכך שתערכו שליחת ניסיון של הניוזלטר לחברים ועמיתים לפני ההפצה לרשימה כולה. וודאו שהעיצוב והעימוד של המייל לא משתבש, ולא פחות חשוב – שהניוזלטר שלכם לא מגיע ישירות לספאם.

8 – היזהרו משליחת ספאם

דואר זבל, הידוע גם כספאם, נשלח לעתים קרובות בתום לב על ידי אנשים שפשוט לא מודעים לחוקים. כולנו מכירים את החוויה המרגיזה של קבלת מיילים שיווקיים מגופים שמעולם לא נתנו להם את פרטינו או הסכמתנו. על מנת למנוע את התופעה המציקה, עבר בישראל בשנת 2008 "חוק הספאם", תיקון לחוק התקשורת על פיו נאסר לשלוח חומר פרסומי בכל אמצעי תקשורת ללא אישורו של הנמען.

מפעילי תיבות הדוא"ל ברחבי העולם התגייסו זה מכבר למיגור התופעה, והם מפעילים שלל חסמים והגנות המיועדים לחבל במאמציהם של הספאמרים (שממשיכים, למרות הכל, לפעול במרץ רב). בהנחה שאתם מצייתים לחוק ושולחים את הניוזלטר שלכם רק למי שאכן נרשם אליו, רצוי שתיעזרו באחד המדריכים המפורטים המופצים ברשת או בשירות שליחת הניוזלטר שלכם, כדי להימנע מאותן המלכודות הנפוצות שישלחו את הניוזלטר שעמלתם עליו ארוכות לתהום הנשיה של הספאם.

9 – עקבו אחר הסטטיסטיקות ושפרו בהתאם

שירותי שליחת ניוזלטר איכותיים יאפשרו לכם לקבל דוחות שוטפים אודות הביצועים של הניוזלטרים שלכם: כמה מהמקבלים פתחו את המייל? כמה הקלקות היו בגוף המייל? כמה החליטו לבטל את ההרשמה? אל תדלגו על שלב חשוב זה – קראו את הדוחות בעיון ובדקו היכן אתם עומדים. כך תוכלו לדעת לאן נושבת הרוח, ולהחליט בהתאם האם עליכם להישאר במסלול הנוכחי או שמא הגיע הזמן לשנות כיוון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *