למה קידום אתרים אורגני הוא חיוני לכל עסק קטן

בימינו, לא משנה אם אתם מנהלים חנות בוטיק או חברת ענק בינלאומית – נוכחות ברשת היא בגדר של חובה. הלקוחות שלכם מחפשים אתכם באינטרנט, ואם אתם לא שם, סיכוי סביר שידלגו עליכם לטובת המתחרים. ועם זאת, בניה של אתר אינטרנט, מושקע ככל שיהיה, היא רק הצעד הראשון: דווקא בגלל המודעות הגוברת לכוחו של השיווק אונליין ולחשיבותו, יותר ויותר עסקים מתחרים על תשומת לבם של הלקוחות, וכדי להתבלט מעל השאר ולגרום לקהל היעד שלכם לבחור בכם יהיה עליכם להתאמץ.

קידום אתרים אורגני, או SEO (Search Engine Optimization), הוא תהליך של שיפור והתאמה של אתר אינטרנט על מנת להביאו לראש רשימת תוצאות החיפוש במנועי החיפוש השונים. במילים פשוטות, קידום אורגני הוא הדרך להתבלט על פני המתחרים שלכם ברשת, למשוך יותר משתמשים לאתר שלכם ולהגדיל את הסיכוי להפכם ללקוחות. תוצאותיו של מאמצי הקידום האורגני אמנם אינן נראות בין לילה, ועם זאת מדובר בהשקעה משתלמת ביותר, שמעניקה לעסקים קטנים יתרונות יוצאי דופן שלא היו קיימים עבורם עד כה.

 

יחס המרה גבוה

אחד היתרונות הגדולים ב-SEO הוא שהגולשים שנחשפים לאתר שלכם הם אלה שכבר מחפשים את המוצר או השירות שאתם מציעים. מטרתו של תהליך האופטימיזציה הוא משיכת "תשומת הלב" של מנועי החיפוש השונים לאתר שלכם בהקשר למילות מפתח מסוימות, כך שכאשר גולשים מחפשים את אותן מילות המפתח יהיה זה האתר שלכם שעולה ראשון בתוצאות החיפוש. כלומר, אותם משתמשים שמגיעים לאתר שלכם כבר יודעים שהם מעוניינים במה שיש לכם להציע, ועליכם לשכנע אותם רק בכך שכדאי להם לקנות מכם ולא מעסק אחר. לכן, הסיכוי להמיר את אותם מבקרים באתר ללקוחות משלמים הוא גבוה במיוחד, וההחזר על ההשקעה (ROI) שלכם יהיה גבוה בהתאם.

 

חוויית משתמש טובה יותר

מטרתם של מנועי החיפוש השונים היא לספק למשתמשים שלהם את תוצאות החיפוש הרלוונטיות והאיכותיות ביותר. משמעות הדבר היא שאותם אתרים שמופיעים בתוצאות החיפוש הללו צריכים לעמוד בקריטריונים מסוימים כדי להגיע למקומות הראשונים ולזכות ברמת החשיפה הגבוהה שהם מאפשרים. לכן, כאשר גוגל סורקת את האתר שלכם, היא מחפשת בין השאר אינדיקציות לכך שהוא מספק חוויית משתמש טובה, כלומר – אתר מהיר, נגיש, ידידותי למשתמש ובעל תוכן רלוונטי ומעניין. מכאן שתהליך האופטימיזציה של האתר שלכם למנועי החיפוש הופך אותו באופן בלתי נמנע לאתר מוצלח יותר גם עבור המשתמשים שלכם, וזהו יתרון גדול בפני עצמו; ככל שהאתר שלכם מזמין, מעניין ונוח יותר, כך רבים הסיכויים הגולשים יישארו בו ויומרו ללקוחות של העסק.

 

בונה מוניטין ואמון

יתרון מרכזי נוסף של קידום האתר שלכם לראש תוצאות החיפוש הוא בניית המודעות למותג שלכם וחיזוק האמינות שלו. ראשית, עובדה ידועה היא כי רוב המשתמשים אינם ממשיכים את החיפוש שלהם מעבר לעמוד הראשון של גוגל, כך שרמת החשיפה שמקבל אתר שנמצא בעמוד הראשון היא גבוהה לאין ערוך מזו של אלה שמופיעים בעמודים שאחריו. עסקים שרוצים להתרחב ולבנות מודעות למותג שלהם חייבים להשקיע בקידום האתר שלהם ביחס למילות מפתח רלוונטיות, ולהיראות על ידי קהל היעד שלהם. ובנוסף לעצם הנראות, מיקום גבוה בתוצאות החיפוש יוצר רושם של עסק מהימן ומרכזי בתחומו, ומעורר אמון בלקוחות פוטנציאליים עוד לפני שביקרו באתר עצמו.

 

לשחק במגרש של הגדולים

שלא כמו אמצעי הפרסום המסורתיים, כמו פרסומות רדיו וטלוויזיה, מודעות בעיתונים או שלטי חוצות, האינטרנט מאפשר גם לעסקים הקטנים ביותר לפנות ישירות אל קהל היעד שלהם מבלי להזדקק לתקציבי ענק. קידום אורגני הוא בבסיסו חינמי לגמרי – אינכם צריכים לשלם לגוגל או למנוע חיפוש אחר עבור הזכות להופיע במיקום כזה או אחר בתוצאות החיפוש. מה שנדרש על מנת להצליח הוא השקעת זמן, הנחוצה על מנת ללמוד וליישם את טכניקות הקידום השונות. בהתחשב במורכבות הנושא ובשינויים התכופים החלים בו, עסקים רבים מעדיפים להיעזר במומחים כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר, אבל ניתן לעשות זאת גם באופן עצמאי.

מאחר וקידום אתרים מאפשר לכם לפנות במדויק לקהל יעד ספציפי, תוכלו לבחור להתמקד בנישה צרה במיוחד ולכבוש אותה אפילו מידי המתחרים הגדולים שלכם. תוכלו גם לנצל את יתרון המקומיות שלכם ולמשוך לקוחות מהסביבה, ולהציע חוויית לקוח ביתית ואישית יותר מאשר עסקים מרובי-סניפים. באינטרנט אמנם נהיה צפוף יותר מפעם, אבל אסטרטגיית קידום אורגני מוצלחת יכולה לעזור לכם להגיע ישירות לקהל היעד שלכם ו"לגנוב" לקוחות אפילו מהמותגים הגדולים.

 

ניתן למעקב

יתרון עצום וייחודי ביותר של קידום אתרים הוא היכולת לעקוב בדיוק יוצא דופן אחר תוצאותיהם של מאמצי השיווק שלכם, וללטש את אסטרטגיית הקידום בהתאם. שימוש בכלים כמו גוגל אנליטיקס מאפשר לכם להבין בדיוק כמה משתמשים מבקרים באתר שלכם, אילו מילות מפתח הם חיפשו שהובילו אותם אליכם, על מה הם הקליקו ובאיזה עמוד, כמה זמן נשארו באתר שלכם ועוד אינספור נתונים שיעזרו לכם ללמוד מה אתם עושים נכון והיכן יש מקום לשיפור.

 

הקידום האורגני לא הולך לשום מקום

תחום ה- SEO ממשיך להתפתח ולהשתנות כל הזמן, אבל הוא אינו עומד לעבור מן העולם בעתיד הנראה לעין. כאשר מקדמי אתרים ניסו לרמות את המערכת על ידי בניית קישורי ספאם ודחיסת מילות מפתח, שוכללו מנועי החיפוש כך שיוכלו לזהות תוכן איכותי וקישורים רלוונטיים ולהמשיך לספק לגולשים חוויית משתמש טובה. האלגוריתמים של מנועי החיפוש ימשיכו להשתכלל ולהיעשות מתוחכמים יותר, וטכניקות קידום האתרים יצטרכו להסתגל בהתאם, אבל לפי כל הסימנים הקידום האורגני ימשיך להתקיים כל עוד יש אינטרנט – ומוטב להצטרף כבר עכשיו ולא להישאר בחוץ בזמן שהמתחרים נהנים מהיתרונות הרבים שיש לו להציע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *